Sommarjobb

Gick och funderade på detta igår när jag klippte gräset. Jag har ju haft en del sommarjobb, men vilket är egentligen det bästa jag har haft?

  • Målare
  • Lagerarbetare
  • Jobbat charken i mataffär
  • Delat ut morgontidningen
  • Fastighetsskötare
  • Budbil
Måste nu ändå säga att Budbil var det som var roligast följt av Fastighetsskötare. Allting har sina + och - men ändå. Att ha arbetskamrater att snacka med på morgonen och sedan på eftermiddagen när man kom in. Sedan gillade jag att det var skönt att ha sin egen tid och sköta sig själv. Nu sitter man denna sommaren utan jobb men va fan, shit happens life goes on. Får sitta och plugga på dagarna istället, idag har det blivit lite Installationsteknik, ungefär lika kul som det låter.

När jag tänker efter på jobben jag har haft så märker jag hur de har utvecklat mig som person. Jag behöver inte ringa fasstighetsskötaren varjegång det är något, jag kan lösa det själv då jag vet vad som gäller och hur det ska göras. Visste du tex att det är du själv som ska fixa om lysrören går sönder? Det är inte fastighetsskötare som ska göra det. Sedan att jobba charken är ju kanon, kan ju kött/pålägg/ost rätt bra. Vad som smakar bäst och vad man ska undvika (Allting dom packar själva ungefär, det är inte bara ICA som fuskade med köttet, ni vill inte veta)

Det sämsta jobbet jag har haft var nog att dela ut morgontidingen iaf, fy fan! Man jobbade 3-6 varje morgon sedan var man ju död. Jag vände på dygnet och var vaken 15-06 och sov mellan 06-15. Blev inte så mycket med mina vänner den sommaren då jag jobbade måndag-söndag.  Skit dåligt betalt också. Sedan vet jag inte om det distriket jag hade som budbilschafför var det bästa heller, körde ute i Näset/Långedrag/Frölunda. Toppen väder och radion hela sommaren. Men det var stressigt också, gick verkligen i 110% hela dagarna, så kan ju säga att sommaren försvann fort.
Det bästa jobbet måste ändå vara ett där man är tillsamans med folk och har normala tider, typ 8-17 Måndag->Fredag och ledig på helgerna.
Nä nu ska jag träna magen istället. Blir även en löprunda ikväll.

Dagens Låt: Prime Circle - Out Of This Place
Ett Sydafrikansk band som Kaninen tipsade om. Hon är för söt den tjejen =) Passade mig perfekt, påminner lite om sådan rock musik jag tycker om. Kan inte säga exakt vilket band jag tänker på. Kanske Creed? Nä kanske inte.

XOXO
//Jocke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0