Köer

Alltså seriöst? Jag undrar hur många timmar en vanlig svensk människa står i kö eller väntar på något/någon under hela sin livstid? Kom att tänka på att man väntar på väldigt mycket i livet. Bara de senaste två dagarna har jag väntar 5 min i mataffären, 2 min på bolaget. 15 min på Syo-konsulenten, vilket är mer än 20 min på bara 3 aktiviteter. Tänk dig då all tid som man spenderar i bussar och bilar påväg någonstans. Varför inte göra något nyttigt utav tiden undrar jag då?
Ja inte alltid det går om man tex, kör bil så är det lite svårt att plugga samtidigt!
Vad jag försöker säga att man spendrar så mycket tid på att inte göra någonting och så klagar man själv på att det finns för få timmar på dygnet!
Man måste helt enkelt bara lära sig att använda dem rätt, och efter 22 år snart så borde jag ha lärt mig det snart eller hur?
Nu sitter jag här igen och väntar på att reklamen ska ta slut så jag kan fortsätta titta på CSI! Nu bloggar jag så då går det lite tid där också! YAY! Improvements!

Peace out!
// Jocke

Kommentarer
Postat av: emilia

det där var väl inget.. tåget till åre var två timmar försenat.. väntan.. Å när vi skulle hem var tåget försenat tre timmar, ännu mer väntan. Hata dötid.

2009-01-16 @ 23:06:58
URL: http://frokenkempe.blogg.se/
Postat av: Knutz

stackars liten!!! vänta hela 10 min per dag!! förstår att det måste vara frustrerande!! haha :P

2009-01-17 @ 10:21:37
URL: http://knutzdownunder.blogspot.com
Postat av: Jocke

Okej Knutz vi säger så här! Om jag står och väntar 15 min per dag. 15=0,25timmar! på 1 dygn. 0,25x365=91,25 timmar på 1 år! 91,25x22=2007,5 Alltså lite över 2000 timmar jag bara stått och väntar inte gjort någonting alls i mitt liv! Det gäller att tänka mer än bara i just nuet! ;)

2009-01-17 @ 15:10:20
URL: http://okiis.blogg.se/
Postat av: Knutz

fan passa på att tenta om analysen så du kan få hörge betyg!!! fan matten verkar vara på topp som det ser ut :P haha

2009-01-18 @ 06:34:13
URL: http://knutzdownunder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0