Bakfylla

Just bakfull måste vara det mest obehagligaste man kan vara. Man bara ligger där i soffan/sängen och mår kasst! Men är man bakfull så kan man säga att kvällen gick vilt till, iaf för mig! Tanke på att jag sällan blir riktigt bakfull, men idag var första gången på länge jag är trött och mår dåligt. Även om det är betydligt bättre nu än i morse när jag vakande.

Varför blir man då bakfull? Antaglien för att man har druckit lite för mycket eller kan det vara att man druckit alkohol för sent på kvällen!
Ett bra tips som funkar för mig är faktiskt festmetoden!
  • Drick varannan vatten
  • Sluta drick klockan 24:00
  • Det är du som gör festen inte alkoholen!
Men om man nu mot förmodan skulle glömma av detta under kvällen eller om den helt enkelt spårar ur och du ligger där dagen efter och mår fruktansvärt! Vad ska man göra då?
Rent medicinskt finns det inget du kan göra, eftersom man inte kan påskynda kroppens förbränning utav alkohol. I regel förbränner kroppen 2cl ren alkohol i timmen.
Men det finns ju alltid en massa hemma gjorda kurer som får dig att må bättre! Du har säkert en massa av dessa metoderna själv. En som funkar för mig är följande:
Du tar dig upp ur sängen på morgonen och tar en dusch det första du gör. Efter duschen är man iaf ren, sedan går du ut och tar en prommenad på 30 min eller mer. Frisk luft gör att man känner sig bättre också. Efter prommenaden är det dags för en ordentlig frukost! Detta funkar 90% av tiden för mig de få tillfällerna jag blir bakfull!

Sedan finns ju resorb och annat men har inte testat resorb än så kan inte uttala mig om det.
Annars om man inte orkar vara så flitig så kan man ju alltid käka lite godis för att få upp blodsocker nivån i kroppen eftersom den kan vara rätt låg dagen efter.
Ta en kopp kaffe eller två. Alkohol vidgar blodkärlen och koffein drar ihop dem igen! (Testade idag och det funkade faktiskt. Synd bara att alkoholen är kvar i blodet och man får kallsvettningar istället :P )
Annars kan du ju alltid klämma en flottig pizza eller gå till Mcdonalds eller något liknande. MAX smakar fanskap så skippa det, skapar bara mer illamående. Länge leve Burger King! Bygg en resturang i Jönköping nu snälla!

Föresten ett nytt ord som kom till under 2008 var AVD. Som står för Alvedon, Vila och Dryck. AVD ska hjälpa mot mystiska symtomer som kan drabba en. Eller hur måste bakfylla vara en mystisk symtom? Den smyger sig på en när man minst anar det och då hjälper ju faktiskt AVD mot det.
För att lägga svart på vitt! Bakfylla kan alltså klassas som sjukdom!



Heineken Commercial
http://se.youtube.com/watch?v=S1ZZreXEqSY
Killar och tjejer prioriterar olika saker!

Så där ska jag rita mitt hus iaf, med en Walk in Fridge! Finns mycket man vill ha i sitt hus iaf :D
Föresten nu är det snart dags att snacka med tattueraren också, vill höra hans åsikter på min tattuering som jag ska göra nu i vår =)

Peace out!

// Jocke!

Kommentarer
Postat av: emilia

haha, sjuukt bra!!! btw, vet du att man kan länka istället för att bara kopiera? :P

2009-01-16 @ 15:15:56
URL: http://frokenkempe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0