Arv eller miljö?

Satt just och funderade över en sak min far alltid säger livet hänger på. Nämligen skillnaden på Arv eller Miljö!
Alltså den personen vi är och har blivit formade till beror helt klart på dessa två punkter. Arv från föräldrar och även miljön man växter upp i! Om du har en stökig uppväxt är chansen större att man hamnar i problem senare i livet. Men sedan är det inte klart att man blir en bra människa bara för att man har bra gener eller är uppväxt i en bra miljö. Klart det finns lite regler, men inga regler utan undantag!

Ett jätte bra exempel på min musiksmak är just miljö. Jag tycker verkligen Bruce Springsteen är en toppen artist! Och vilka har jag att tacka för detta? Jo min föräldrar som verkligen tvingade med mig och min bror till konserten på Ullevi 2003.
http://www.muzic.se/show.php?typ=konserter&id=3
Var verkligen det bästa jag har hört! Finns ingenting som verkligen kommer i närheten av den kvällen. Pappa spelade Bruce skivor en hel vecka innan konserten men jag fattade verkligen inte hur stor han är innan han kom upp och säger "Hej Sverige" med en amerikansk bryting =) Sedan sista låten som publiken inte slutar sjunga och han bara står och njuter av att 60000 personer vill att han bara ska fortsätta! Och hur många artister finns det som gör live framträdanden på 3-4 timmar? Inte många och snubben fyller 60 iår! Synd att man missade att få biljetter till Stockholm iår :(

Detta tycker jag stämmer så kanon bra!

|Music should have the power to change someones view of life and should aim straight into someones heart!|


// Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0