Super Bowl XLIII

Vet inte hur många som satt och såg Super Bowl finalen igår! Men jävlar vilken match det var, lätt värt att sitta uppe och kolla. Matchen stog mellan Pittsburgh Stealers och Arizona Cardinals. Pittsburgh var stor favoriter genom att leda all statisik som fanns tror jag. Allt från points/game till yard/game och allt möjligt. Och när matchen började så var det bara ett lag på banan. Arizona kom verkligen ingenstans!  Och efter första halvlek, ( 1 halvlek för er som inte vet är 2x15min) stog det 17-7 till Pittsburgh efter en gigantisk interception return på 100 yards! Vilket är hela planen! Sedan kommer statistiken upp som alltid. Pittsburg hade ett record på 152-1-1 när dom ledde med mer än 11 poäng sedan 1988. Vilket är 152 segrar, 1 ovagjord och 1 förlust. Och det såg ännu bättre ut efter tredje quartern när det var 20-7! Så vaknar underdogen Arizona och när det återstår två och en halv minut så har Arizona ledingen med 23-20 efter en sjuk upphämtning! Då trode man det var klart men Pittsburgh ledda av quarterbacken Ben Roethlisberger och Santonio Holmes som gör den sista touchdownen  med 35 sekunder kvar! vilket gör att det blir 27-23!

Jag och Stenis bara satt och stirrade kl 04 på morgonen! Helt otrolig match och jag är verkligen glad att jag såg den, men är riktigt trött idag och projektet går långsamt framåt. Ska vara klart kl 18 ikväll liksom, men jag hinner som det är nu. Har bara lite kvar att bygga på modellen! Ska bli skönt att sova inatt iaf :P
Men dags att återgå till byggandet.

Dagens låt:
Kings of leon - Sex on fire

// Jocke!

Kommentarer
Postat av: Slewen

Ytterligare en innebandystjärna som bloggar?:P

2009-02-03 @ 12:44:13
URL: http://slewen.blogspot.com
Postat av: Lager

Skulle vilja påstå att the interception som du pratar om faktiskt var på mer än 100yards, nämligen närmare runt 105yards. för övrigt längsta

2009-02-23 @ 11:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0