Copenhagen

Oj oj oj! Vilka jävla 2 dagar! Det finns alldeles för lite plats och tid för att skriva ner vad som har hänt och vad vi har hittat på. Men ska försöka ändå =)

Resan började i Jkpg i Onsdags kl 07.30 med att vi började åka ner till Växjö för att lyssna på Europast Grönaste Stad ( De är det stället där det används minst fosilabränslen i Europa) Vi fick en föreläsning på Campus i Växjö om Kommunens framtisplaner och vad som har här. Sedan bar det av och titta på hus, har inte namn på alla platser eller knappt några för glömde mitt häfte på bussen smart som man är!
Här är 1 utav 100 bilder från resan, kommer lägga upp de flesta på Facebook

Efter lite rundvandring i området så bar det av vidare till Flyinge där vi gjorde ett kort besök på Flyinge Ridhus, inte mycket att nämna där. Sedan var det av över till Danmark och Köpenhamn!

Kvällen var fri vilket att vi bestämde oss för att gå ut och ta ett par öl. (Ni vet man ska gå ut och ta 1! öl.)  Slutade med ett par öl och vi hamnade på "The Scottis Pub" i början på Ströget, här spelade en Walesisk Trubadur vid namn Jim Fox, såg ut lite som jultomten vilket han drev med under kvällen.
Killen var helt enkelt fantastik han kunde alla låter publiken önskande, allt från Phil Collins, Pink Floyd till Pussycat Dolls! Ja han gjorde en egen version på Beep till en tjej :P Detta, goda vänner och öl för första gången på 2 månader gjorde att kvällen blev hur lyckad som helst, slutade runt 1 för våran del. Men var ju folk som var ut till halv 6 på morgonen. Vi skulle åka från Hostel kl 08.30 dagen efter.

Torsdagen var som sagt bakisdag för de flesta, värre för vissa än andra. Under förmiddagen besökte vi en massa platser i Köpenhamn och vi se otroliga byggnader.  Vid lunch tid åkte vi över till Sverige och Malmö för en genomgång av nya Citytunneln och vi besökte även så klart Turning Torso och Bo01.

Vid detta laget var alla riktigt trötta och frusna efter som det snålblåste som in i!

Så ska jag försöka att sammanfatta hela resan tycker ni kanske. Det finns 3 ord som jag tycker stämmer in rätt bra för de flesta.
  • Trötthet
  • Stor intryck
  • BAKFYLLA!!!
Det sista var väldigt påtagligt under Torsdagen :P
Är väldigt svårt att samanfatta resan med har försökt i alla fall. Jag hade den bästa tiden på länge i alla fall! Precis vad jag behövde för att må lite bättre igen!

Bästa citatet från resan "Amercians are 250 millions, still they don't got a word for Wanker" Jim Fox

// Okii

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Oj! jag har varit på The Scottis Bar... :)

låter som en helt lyckat helg! jag är avis att du fått att va i malmö...jag längtar hem till Skåne...

xx

2008-11-22 @ 00:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0